Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av Tilda - 21 augusti 2012 20:55

Nu har ju skolan börjat och det innebär läxor, aktiviteter, kompisar m.m Så jag kommer skriva på kvällarna eftersom jag har fullt upp annars. Jag ska försöka göra några boktips, filmtips och sånt som jag har gjort tidigare helt enkelt xD 

Är för övrigt JÄTTE glad för att ni läser min blogg, trodde aldrig att det skulle bli så många läsare, eller för mig är det många iaf! ^^ 


Kanske lägger upp någon novell, även om ni kanske inte läser den. Eftersom ingen jag känner kan läsa den (är noga med sånt) så antar jag att det är okej ;) 


Nu måste jag gå och packa inför imorgon, göra något läxförhör och helt enkelt läsa i mina böcker :3

Ha det gött, igelkött (det lät värre än vad jag ville att de skulle låta...)


En flummig liten bild jag gjorde c:  

Av Tilda - 21 augusti 2012 20:13

Ja då så, nu går man i sjuan ;) Känns både roligt och fortfarande liite nervöst ^^ 



Imorgon ska vi ha idrott då, och med ny klass och nya tjejer kommer det bli ganska pinsamt, om ni tjejer som läser förstår vad jag menar ;) Ärligt talat är jag rädd för hur det ska gå, om hur de andra ska göra med allt. Men jag måste packa gympkassen (bara jag som kallar det så?) iaf, men det gör jag sen.


Vi har faktiskt inte fått så många läxor än, bara i spanska, och det engelska alfabetet kunde vi redan, så det behöver vi inte läxa i. Vi fick låna böcker idag på engelska som vi ska läsa, jag lånade någon som hette "And then there were none". Den verkar hemsk och lagom läskig, så den kommer jag nog gilla. Men än så länge har jag bara läst två sidor (ska läsa mer ikväll, eftersom jag vill ha ett A i engelska läsning). Om jag läser ut denna boken på en termin kommer jag få A i läsning (på eng då), men i svenska är det så mycket mer och jag är FAST i Eragon. Måste skaffa bättre böcker!! Fast Eragon är ju bra, men ändå liksom. 

Vad har ni gjort idag då? 


(nynnar på "It's a hard knock-life", och vet inte varför...)

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Jag heter Tilda och är 13 år. Här kommer jag skriva om mitt liv och om böcker och filmer som jag tycker om. Lite allt möjligt, helt enkelt.
Jag gillar Twilight, HP, THG, PLL, Starkid, och mycket mer.
Tack för att du kikade in på min blogg! Kram!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards