Alla inlägg under augusti 2012

Av Tilda - 30 augusti 2012 20:41

Tjo! 


Idag har jag som vanligt gått i skolan med låånga håltimmar. De är så långa och tråkiga, man blir galen! 

Men iaf så har det regnat idag, och såklart skulle vi gå ut och jogga i regnet. Som vanligt fick jag astma, men som sen gick över, men då blev det istället håll som saktade ner mig... Typiskt min dåliga kondition. Men sen så var jag genomblöt när vi äntligen kom till skolan. Ni kan inte ana hur rufsigt mitt hår var... :/


Efter lunchen blev det kompisproblem, eller iaf problem för min kompis kanske jag ska säga. Det var inget som egentligen hände mig, men både Ellen och jag blev lite chockade efteråt.. 


Efter skolan (och en lång svenskalektion) så gick jag hem till Ellen. Det var jag, Ellen och en tjej i min nya klass som heter Frida. Vi hade det verkligen jättekul! Vi skrattade inte lite, om man säger så ;) 


Men ja, det var min dag det (roligt, eller hur?)! Så ja, Voldemort's out! (heh, ett litet Starkidskämt och min dag är gjord...)

Av Tilda - 29 augusti 2012 20:47

Hejsan svejsan! 


Idag har jag varit i skolan (nähä?). Vi hade en långtråkig håltimme efter en stunds matte. Sen hade vi NO, det var faktiskt kul! Vi arbetade med sån där koldioxid i fast form, alltså det superkalla som blir imma om man lägger det i varmt vatten, ni vet? Ni är nog smarta så det gör ni!  ;)


Men ja, efter det var jag med Ellen och vi bestämde att vi skulle plugga. Heh, det blev mer skratt än plugg kan man ju säga ;) Men jag läste ut min engelska bok! :D Började med den förra tisdagen, när vi lånade böckerna i skolan, och idag blev jag klar. Så jag är en bokredovisning ifrån ett A i engelska läsning! Stolt tjej! 

Nej men nu ska jag läsa Harry Potter på engelska, eftersom jag faktiskt inte har gjort det förrut. Enligt mig är det ett måste om man ska vara HP-fan, så det är bara att sätta igång! 

Men jag ska nu lägga ner mer tid på Eragon, eftersom jag måste bli klar med den snart, har typ hållit på med den i en månad, vilket är väldigt länge... Men ja, det ska bli kul!


Men nu är mormor här i vilket fall som helst. Mamma är och firar någon arbetskamrat. Så mormor är här eftersom jag inte kan vara ensam hemma så sent, eller jag vill inte det ^^ Så ja, nu sitter jag här! 


Hoppas att ni har haft det bäst idag, kram! <3

Av Tilda - 28 augusti 2012 20:19

Red Riding Hood är regisserad av Catherin Hardwicke, som också har regisserat Twilight. Den handlar om Valerie som bor i en by som har blivit hemsökt av en varulv. När hennes storasyster blir dödad och varulven där med har brutit vapenvilan bestämmer sig männen att döda den. Men de lyckas inte, istället kommer varulven dit. Valerie upptäcker att hon har en koppling till varulven, som gör henne till lockbete och misstänkt. 


Detta är skrivet med mina egna ord, och blev kanske inte så bra, men poängen är att ni måste se filmen! Den är fantastisk, lagom kuslig och övernaturlig. PRECIS så som jag vill ha det! Och Catherine Hardwicke är en väldigt duktig regissör enligt mig, så jag blev extra glad när jag förstod att hon hade regisserat filmen! 

Men den är sjukt bra! Och om du tål övernaturliga saker och lite blod så ska du helt enkelt skita i att det möjligen står "barnförbjuden" på baksidan. Eller så skiter du i svenska rekommendationen och kollar på den danska och norska, där den är från elva ;)

Ger den defintivt 5/5 om vi ska köra med betyg! 


  


Såhär ser den ut, så nu är det bara att KOLLA! 


Av Tilda - 28 augusti 2012 20:07

En av mina bästisar sov över i lördags, det var sjukt kul! Hennes föräldrar skulle på någon fest och skulle vara borta ganska länge på kvällen, så hon kunde inte vara ensam. Så hon kom till mig! 


Först på dagen shoppade vi (btw, är sjukt nöjd med mig själv, köpte nio tröjor på två dagar, vilket är ganska bra för att vara mig) på Grand, så det var kuligt! Jag köpte mest kläder bortsett från ett block på akademibokhandeln för tio kronor (vi behövde det i skolan, so why not?).


Men sen så åkte vi hem och myste kvällen lång, vi kollade på Red Riding Hood (som jag nu bestämt mig för att göra filmtips om) och åt Mexicanos! Det var sjukt mysigt! <3


Det gjorde jag typ i helgen, bortsett från ett besök av mina kussar på söndagen när Ellen (som bästisen heter) hade gått! 

Av Tilda - 28 augusti 2012 19:59

Idag så hade vi friluftsdag i skolan. Vi åkte till något som heter Holmarna. Vi körde samarbetsövningar och så kunde man paddla kanot eller bada. Jag gjorde inget av det eftersom jag har lingonveckan (som jag nu helt random bestämde mig för att kalla det. Möjligen tänker jag lite på William Spetz ;D) så det blev inget bad för min del, och jag ville inte riskera att bli blöt så jag paddlade inte heller.

När precis ALLA antingen skulle bada eller paddla kanot så kan ni bara föreställa er hur tråkigt jag hade det, men jag överlevde om man säger så, det var ganska roligt att kolla på ett par killar som välte kanoten xD 

Mamma la typ ner ett halvt kexpaket i en burk som hon la min väska (vi skulle ta med oss fika). Men gissa om jag välte ut allting när jag bara hade tagit tre kex? -.- Jag kunde rädda två som landade på väskan... Lyckat ;)


Men annars var det väl kul antar jag, skulle klarat mig utan det, men det var kul! (har bestämt mig för att vara mer positiv, men det verkar knappt funka ^^)

Men ja, det har jag gjort idag! 

Av Tilda - 28 augusti 2012 19:45

Ja, de här dagarna har jag som sagt gått i skolan som en vanlig trettonårig tjej, så dagarna har väl mest innehållit det. 


Men ja, dagarna börjar med att jag går upp och gör mig i ordning, sen cyklar jag till skolan beroende på när vi börjar. Sen tar jag mina böcker efter att jag har mött min kompis vid cyklarna. Och ja, sen är det lektioner, raster osv. Och sen går jag hem ;D 



Ja, men så har det varit dessa dagar som jag inte har bloggat, oftast har jag gjort läxor eller liknande, så jag har inte hunnit sitta vid datorn D: *fasa* 

Nej men... jag har läst... böcker... och nu stör jag mig på min dåliga humor ;) 


Det är DET jag har gjort de här dagarna! 

Av Tilda - 28 augusti 2012 19:37

Skit asså, har inte bloggat på flera dagar! Ber om ursäkt ^^



Men ja, egentligen har det inte hänt så mycket med mitt liv på de här dagarna. Jag har möjligen lärt känna klassen mer, och sånt. Men jag ska göra några inlägg och berätta vad jag har gjort, även om det är TRÅKIGA saker som skola m.m Men vad mer kan man begära såhär i skolstarten? ;)


Men ja, vad ska jag skriva nu då?? Tror jag gör ett kort inlägg och sedan gör jag flera om dagarna som gått :) 


Bara en sak till: OM ni vill/inte vill att jag ska lägga upp noveller jag håller på med/har skrivit så får ni kommentera, bara en ynka liten kommentar. Det är ännu viktigare om ni inte vill det, eftersom jag troligen kommer lägga upp noveller även om ingen kommenterar :3


Av Tilda - 22 augusti 2012 20:38

Något som är bra idag är att jag fick reda på att min pianotid har flyttats! Så nu går jag på måndagar typ vid 16.30 Kommer bli stressigt eftersom jag slutar 15.40, men det får jag ta. Men nu ligger det inte på samma dag som jiu-jitsun! (seriöst, ser så sjukt fult ut när man skriver det xD) Den tiden har också flyttats till tisdagar och torsdagar, så inget krockar! yeeeeey

Men ärligt talat vet jag inte om jag ska sluta med jiu-jitsun, jag längtar inte till träningarna längre och tycker knappt att det är kul. Men vad ska jag göra annars? Mamma vill gå ut och gå, och visst, vi har gjort det några gånger, men allvarligt, det är inte många och kommer inte räcka som träning. 

Jag har alltid varit den största i klassen, även om jag inte är direkt "tjock". Men jag har mage, vilket ingen annan har i klassen. Varken i min förra eller nya. Utom en, men hon gills inte, eftersom hon är lika omtyckt och utåtriktad ändå. Det verkar inte stoppa henne, liksom. 

Men jag får sämre självförtroende av det, även om jag endast är lite mullig, som jag kanske ska kalla det. Så ja, jag vill gå ner helt enkelt. Men jag är ingen som bara: "Men nu går vi ut och går!" liksom, jag är mer "Nee, jag orkar inte." xD 

Men ja, så är det. Typ. 

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Jag heter Tilda och är 13 år. Här kommer jag skriva om mitt liv och om böcker och filmer som jag tycker om. Lite allt möjligt, helt enkelt.
Jag gillar Twilight, HP, THG, PLL, Starkid, och mycket mer.
Tack för att du kikade in på min blogg! Kram!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards