Alla inlägg under november 2012

Av Tilda - 11 november 2012 19:44

Vi skulle då skriva en dikt om sig själv på engelska. Och jag hade typ hjärnsläpp men jag fixade det till slut! Skriv gärna att den suger, för jag vet att den inte är bäst. Men jag älskar slutet och all randomness så ja... Here we go! 



My name is Tilda

And I am thirteen years old

I have blue eyes

And I like french fries


I am helpful and nice

I can not skate on ice

I love to read and write

But I am not good at poems

I guess you know that by now, right?


I like Hunger Games, Harry Potter and Twilight

But sadly enough there is no Starkid-fan in my sight

But I don't care about that

I want Joe Moses' hat

You may think that is absurd

But you better get used to it,

because now you will have to spend three years with a nerd



*applåder*

Av Tilda - 11 november 2012 19:35

Såg ju Water for Elephants med mina vänner så nu gör jag en recension! 


Det handlar om Jacob Jankowski. Han har det bra med sin familj, de lever gott, han går en bra utbildning som veterinär. Men på examen får han ett besked som förändrar hans liv. Hans föräldrar har dött i en bilolycka. Deras pengar gick till Jacobs utbildning, och hade därför varit tvungen att ta ett lån på huset. Jacob måste därför ge sig av. Han hoppar på ett tåg för att lifta. Men när han väl hoppar på inser han inte att det är ett cirkuståg. Hela hans liv förändras när han blir anställd som djurskötare och träffar cirkusdirektörn Augusts fru Marlena...

En sjukt bra film med Robert Pattison i huvudrollen som Jacob och Reese Witherspoon som Marlena. Det är en bra film med romantik, drama, och action. Det är en helt awesome film som förtjänar 5/5 poäng. 


 


(för övrigt så har ni säkert märkt att jag suger på att vara kritisk xD)

Av Tilda - 11 november 2012 19:10

Avsnittet var skitkul xD De övernattade i ett spökhus då och allting spårade som vanligt. Men det var roligt, jag satt typ som klistrad framför skärmen (i åtta min). 

Så det var kul. 

Nu känner jag att det blev hur kort inlägg som helst.

Jag gillar människor.

Jag är en fin liten bumbibjörn.

Mamma kallade mig bumbibjörn. *mission accomplished*

Kommer nog lägga upp "dikten" sen om mig själv *stolt över dålig dikt*

Älskade slutet, faktiskt.

Det var awesome. 

Är inlägget nog långt? X3

Lägger in en bild så blir inlägget... någonting.

Ska uppträda med Ännu Doftar Kärlek snart. 

Har ni hört den? 

Det hade inte jag :3


   

Avpm <3 Joe Moses <3 Quirrelmort <3

Av Tilda - 11 november 2012 18:57

OMG YES!!! WILLIAMS LISTA OM TVÅ MINUTER, TAGGA OCH ALLT SOM MAN KAN GÖRA! Och jag stänger av caps eftersom jag ofta missbrukar caps när jag är ivrig! Ops, en minut kvar xD Must hurry to svtplay.se ! Men iaf, de ska övernatta i ett spökhus som sen blir en klyschig skräckfilm så vi får se hur det blir! Must go, the clock is 19.00 så bye för nine minutes! ;D 


 

Av Tilda - 11 november 2012 18:24

I fredags så firade jag mina två kompisars födelsedagar! Jag gav min ena kompis ett presentkort och till min andra så köpte jag godis från lagerhaus och en sån där earcuff eller vad de nu heter. Har själv inte hål i öronen så jag håller inte koll på sånt. Men de blev nog glada! Vi kollade på Water for Elephants för att sedan göra dubbade filmer (en tjej filmade och pratade medan de andra gjort gester och munrörelser), det var såå kul! Det var precis som i sexan (tyvärr så förändras folk).


Igår så gjorde jag läxorna då (bl.a. en dikt som blev usel, fast jag är ändå nöjd :3 Man skulle berätta om sig själv xD), det var mindre kuligt. 

Sen på kvällen så firade vi min gudmor och hennes son. Hennes son fyllde år igår och min gudmor på måndag. Det var okej. Även om jag inte kände någon. Fast det fanns folk som tydligen kände mig... :S


Idag så gick jag upp vid tio efter att ha kollat på Merlin (missade ju avsnittet igår). Sen åkte pappa och jag till Siba och köpte datorväska för jag tänker INTE ha ryggsäcken som vi fick... Vi letade ett tag innna vi hittade någon. Den som jag hade tittat ut fanns i alla storlekar förutom den enda jag skulla ha... -.- Vi köpte USB-minnen också. Så jag blev glad :3

Sen åkte vi till mormor och morfar för att fira farsdag. Och sen åkte vi hem för att pappa skulle komma (ja, mina föräldrar är skilda) och fira farsdag. Så det var en ganska rolig dag, hur trött jag än var. Och är. 

Men nu ska jag nog bara göra... någonting... roligt... typ... JAG VILL HA POPCORN MED GRILLKRYDDA. Förlåt för min randomness men min vän Emilia (<3) älskar det och jag har aldrig smakat så jag är nyfiken om man säger så ;D 

But why not introduce you to my family? :D

Jag är den gula då (Tildus ;)), Ellen är den blå tjocka (hon kallas den bå bumbien), Emilia är den rosa (och kallas därför den rosa bumbien), Tilde är den bruna (no nickname), Annie är den med glasögon och Nellie är den bruna!

That's my beloved family xD (mogna, jag vet)  



Av Tilda - 11 november 2012 18:15

Hej (känner mig för skyldig för att säga något glatt xD (ignorera smileysen))


Ja, jag antar att ni kommer få höra ungefär samma sak om och om igen men så här är det dårå: Jag har fullt upp i skolan. Särskilt denna veckan. Satt hela dagen igår... -.-


Men jag hoppas att ni håller er kvar! Sjukt tacksam oavsett vad som händer!

I slutet av höstlovet så åkte jag till mina kusiner, en av mina två kusiner där fyllde 10 år. Så därför fick vi, två tonåringar, gå upp vid halv åtta för att vi skulle väcka henne med paket. Så ja, man var lite trött. 

Och sen började skolan som vanligt! ;)


I tisdags fick vi skoldatorer, så jag skriver från den. Jag tar aldrig upp den gamla, och skriver därför aldrig längre... :/ Men till den fick vi en laddningssladd som är sönder (plasten på sladden är sönder), en gigantiskt, enormt ful ryggsäck som de förväntade att vi skulle få plats med i våra miniskåp och en jäkla massa problem. Så det kunde varit roligare att få den. Vi klarade oss utan datorer i två månader? Vi skulle klarat oss utan de helt och hållet. Men det får man ju såklart inte välja. 

Alla datorer är ett och ett halvt år. Mina kanter är förstörda, man kan inte kolla på youtube, och den är bucklig på utsidan. Visst, folk fick värre saker, men hur svårt kunde det vara att skaffa nya datorer till oss sjuor som vi sen har till nian? Nu ska vi ha de här till jullovet i åttan, för då är de här datorerna tre år och ska slängas. Varför inte bara skita i det EN gång för att alla sjuor ska få bra datorer som inte krånglar? Min kompis dator funkade inte alls, jag menar, är det inte sånt man borde kolla upp INNAN man ger ut datorerna till elever? 

Men ja, helt bra är det ju inte men man ska inte klaga (jo). En dator är en dator så jaa... ;)

Av Tilda - 1 november 2012 13:16

Igår fick jag gå upp lika tidigt som om jag skulle till skolan och efter dålig sömn så skulle jag mycket hellre legat kvar i sängen till elva. Men vid åtta stod jag klar och skulle åka till Ullared med bästisen. Det var sjukt kul ändå. 

Jag tänkte inte köpa så mycket så jag gjorde inte det, dock så blev det ändå ganska dyrt. 400 någonting. 

Jag köpte: 

Mössa

Nattlinne (sjukt sött!)

Sims 3 Gasen i Botten (100 kr, var tvungen ;))

Skal till mobilen

Hårsnoddar

En kam som sög. 

Mascara


Typ det... :) 

Det var kul i alla fall, men det var ändå skönt att åka hem på kvällen ^^ 

Tack Ellen för en awesome dag! ♥


 

Av Tilda - 1 november 2012 13:08

Kom hem vid åtta efter filmmaran, och ville inte gå och lägga mig förrän nio, då jag skulle ha dygnat. Så för första gången dygnade jag :) Det var kanske en liten dålig idé att kolla på Robin Hood efter det när man borde sovit, jag sov kanske fyra timmar och var sen tvungen att gå och duscha för att gå på hockey. Det tog en liten stund att åka dit. Ni kan ju fatta hur trött jag var x( 

Hockeyn var både tråkig och kul. Jag kunde knappt koncentrera mig, men samtidigt så är det kul att gå på hockey, det enda dåliga är att man blir döv när man står i hejaklacken xD 

Jag kom hem kanske vid halv tio. Jag gick och lade mig direkt om man säger så! På morgonen (vid åtta)  skulle jag till Ullared så jag hade liksom inget val. Men eftersom jag tvunget skulle sova på dagen (vilket jag behövde trots allt) så kunde jag inte somna på kvällen. Så halv tolv somnade jag ungefär.... 


 

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Jag heter Tilda och är 13 år. Här kommer jag skriva om mitt liv och om böcker och filmer som jag tycker om. Lite allt möjligt, helt enkelt.
Jag gillar Twilight, HP, THG, PLL, Starkid, och mycket mer.
Tack för att du kikade in på min blogg! Kram!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards