Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Tilda - 12 augusti 2012 11:41

Godmorgon!


Vad ska ni göra idag då?

Själv ska jag slappa, slappa, slappa, slappa osv. Jag ska skriva mycket också, på mina noveller (eller berättelser som en viss person envisas med att kalla de) jag håller på med.

En heter Mentalsjukhus (eller den kallas så, jag ska namnge den senare), den handlar om Melina. Hon är en helt vanlig tonårstjej, ända tills konstiga saker börjar hända. Hon gör saker omedvetet. Som om någon bestämmer över henne. Hon ser vad hon gör, men samtidigt kan hon inte hindra sig själv. Det är som om hon är en marionettdocka på en teater, och någon annan än hon själv drar i trådarna...

Ja, det var en då :)

Sen skriver jag på en annan, men den är liksom en uppföljare till en annan (vad många annan det blev), så den kan jag inte berätta om ^^

Har gjort en novell nyligen, som liksom bara är i ett enda inlägg. Den handlar om Ayla som är jude under andra världskriget. Hon lider av tuberkulos med sin syster, efter att ha blivit smittade av sin mor. När båda deras föräldrar dör, är de ensamma i gettot och gömmer sig bäst de kan. Men en dag är det någon som hittar dem.


Om ni vill kan jag lägga upp någon av de här, men i så fall får ni faktiskt ta och kommentera ^^ Annars lägger jag inte upp nåt, eftersom jag vill att några ska läsa det xD (logiskt, jag vet...)

Men hejdå!  /Tilda

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Jag heter Tilda och är 13 år. Här kommer jag skriva om mitt liv och om böcker och filmer som jag tycker om. Lite allt möjligt, helt enkelt.
Jag gillar Twilight, HP, THG, PLL, Starkid, och mycket mer.
Tack för att du kikade in på min blogg! Kram!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards