Alla inlägg den 16 september 2012

Av Tilda - 16 september 2012 16:49

Jag är ledsen, men jag fattar inte syftet med att ha tävlingar i att bygga broar av spaghetti... Vi måste kolla på videor på youtube, eftersom vi imorgon ska bygga broar i spaghetti (tack och lov inte kokta ;)) (usch, skäms över min humor just nu). Jag vet att man ska typ lära sig att kunna göra en tung bas, men allvarligt, SPAGHETTI!? Vi gjorde broar av papper och sugrör och snören i femman... det räcker definitivt. Det var inte ens roligt då.

Usch, vill bara klaga på saker just nu ^^


Just det, jag kan inte åka till biblioteket idag, så jag måste fortsätta läsa "Coraline" på engelskan när jag kunde läst "Harry Potter and the philosopher's stone". Men jag antar att jag överlever en vecka till!


Jag har några grejer från den gamla skolan som de måste ha tillbaka så fort som möjligt. De skickade det förra veckan, och jag har glömt och glömt och glömt och glömt. Imorgon hinner jag inte, jag ska nämligen på piano och hinner bara skynda mig hem och ta mina noter.


Sur på att de aldrig lägger upp AVP3D:AVPSY på youtube. Och jag veeet, det tar lång tid, de måste klippa och redigera, och jag respekterar det, men jag orkar inte väntar längre!! D:


Det faktum att nästan alla hatar Twilight... speciellt HP-fan verkar det som...


Att Breaking Dawn aldrig kommer ut på bio. Har tappat intresset för Twilight eftersom vi har fått vänta så länge.


Att vissa sjuka människor hävdar att varken terroristattacken 9/11 eller andra världskriget har existerat. Hur fan tänker man då?


Joseph Kony. Behöver jag säga något mer?


Alla som typ påminner en när man har klagat på en vardaglig sak och svarar (särskilt över internet) typ: "Tänk på alla barn som svälter i Afrika. Hur tror du att de har det i jämfört med mig?"

Jag menar seriöst, tror folk inte att man är medveten om det? Det är hemskt, sjukt hemskt till och med att folk förlorar sina familjer och liknande, jag tycker synd om dom. Men man måste väl ändå få klaga?

Tack och lov så ser jag inte såna svar så ofta längre, men jag stör mig på de när folk ska vara vuxna och duktiga och försöka få en att inse att man inte har det så illa. Särskilt om de inte ens är tio år..


Hehe, säkert någon som inte tycker alls som jag på den sista punkten, men missförstå mig inte och tro att jag inte tycker att svälten i Afrika är något att bry sig om, vi borde göra så mycket mer för de än vad vi redan gör. Men ja, jag klagade lite iaf, kuligt kuligt!

Av Tilda - 16 september 2012 16:18

WHOOP WHOOP!


Om ni är Willibers så har ni säkert hört att William har samarbetat med SVT under sommaren för att göra en egen humorminiserie! Avsnitten läggs upp på Svt:s hemsida, det första kommer den 23 september (en vecka kvar, omg)!


Det handlar om Williams sommar med bortresta föräldrar, och han typ känner att han måste förändra sitt liv. Och det gör han genom att festa och göra andra grejer. Svårt att förklara, men här kommer trailern iaf! :D

http://www.youtube.com/watch?v=6UKC57t26LI


Är sjukt taggad och tror att det kommer bli perfekt! Jag menar, vad blir inte perfekt om William Spetz är med i det? ;)


 

Av Tilda - 16 september 2012 16:07

Har gjort väldigt mycket (ingenting) i helgen. Jag har joggat och sprungit (suttit vid datorn) och varit väldigt kulturell (lyssnat på Disney). Visst är jag duktig (hopplös)? Nej men seriöst, jag är trött på mig själv. Jag måste röra mer på mig när jag har slutat på den enda sporten jag gick på (brasiliansk jiu-jitsu). Det var inte lika roligt längre, så jag slutade. Men då intalade jag mig att jag skulle röra på mig ändå. Lyckat som fan. Seriöst, har cyklat EN gång sen dess (bortsett från till och från skolan och kompisar), alltså en sån där lång runda. Men jag måste ta tag i det.

Nej men jag har lyssnat på Disney-sånger också. DÖM INTE. Nej men seriöst, de är underbara (en del av de iaf). Speciellt Go the Distance (Hercules), Reflection (Mulan), God Helt The Outcasts (The Hunchback of Notre Dame), I Won't Say I'm in Love (Hercules), We Are One (Lion King 2) osv. Jag älskar de ^^

Nu lyssnar jag på Starkid, närmare sagt Harry Freakin' Potter. To Have A Home nu bara för det. Yes I know, what an awesome life I have.

Men ja, vad har ni gjort då??

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Jag heter Tilda och är 13 år. Här kommer jag skriva om mitt liv och om böcker och filmer som jag tycker om. Lite allt möjligt, helt enkelt.
Jag gillar Twilight, HP, THG, PLL, Starkid, och mycket mer.
Tack för att du kikade in på min blogg! Kram!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards