Alla inlägg den 9 september 2012

Av Tilda - 9 september 2012 20:13

Igår var jag på Liseberg med mormor, morfar, mina två kusiner, min morbror och hans fru, och mamma såklart! Vi åkte vid halv åtta och var där när de öppnade. Det var typ Ericssondagen eller något, så det var hur mycket folk som helst, eller okej, inte så mycket som det hade kunnat vara, men ändå. Det var inte bara att gå in och åka allt man ville. Men det var ändå kul! 


Vi åkte Balder och Kanonen och jag ska bara säga att jag älskar känslan man får vid den där första backen i Balder och när man åker iväg i Kanonen. Man kan nästan inte skrika, men gör det ändå liksom xD 

Nej men jag älskar det! 


Vi åkte Kållerado flera gånger, och blev sjukt blöta! ^^ Det var hur kul som helst! Och är det inte lite konstigt, att det kan vara så roligt att bli blöt? Haha xD 


Mamma och jag vann inget, men det stoppade ju inte min släkt... Mormor vann en stor M&M, morfar vann två små påsar Daim (vi fick en, men jaja) och en aladin-ask. Mina kusiner vann en stor Toblerone. Men för mamma och mig... ingenting. Men vi var glada ändå! ;D 


Ja, men det var sjukt kul! Jag älskar Liseberg, jag får aldrig nog av det! 


Men nu borde jag gå och göra läxor och packa inför skolan imorgon, så hejdå! 


 

Av Tilda - 9 september 2012 19:27

I torsdags skulle jag ha svenska dårå och dååååååå........ (fråga mig inte varför jag skrev det) kom världens fulaste och konstigaste vikarie in. Han var tjock med någon ful frisyr, hade kavaj, såna "fina" byxor, väst, en liten sidenservett i bröstfickan, och fula glasögon. Oj, just det, ett UR också som han hade i fickan. Jag menar, ett ur!? Han hade ju till och med en iPhone, så vafan har han ett ur till? 


Men som sagt, han var extremt obehaglig. Han betedde sig som en magister i 40-talets England. Jag vet inte varför just England, men jag och mina vänner fick intrycket av det. 

Han talade med rrrrrullande rrrrrr, och använde ord såsom dock (jag vet att jag ibland skriver det, men skriva och säga är inte samma sak) och skall. Han sa skall. Han berättade att när han var liten hade han typ som egen uppgift att lära sig tio nya ord ur ordboken varje vecka eller nåt... rolig barndom. 

Och gissa hur gammal han var? Det är sjukt, men jag låter er gissa och så berättar jag i slutet av inlägget! ;)


Men han var verkligen udda och ovanlig, det var nog därför jag tyckte att han var obehaglig, men han var verkligen så ... (sätt in rätt ord i tomrummet, för jag kommer inte på något)! Men vi överlevde, även om koncentrationen var hemsk under den lektionen.


Jag vet inte vad jag ska skriva, så ni får några bilder eftersom jag inte vill avlsöja hans ålder än... ^^



En från universeum. 

En så sjukt awesome tårta som jag vill han är jag fyller år... 8D



   

En fin bild som Starkids förstår... ^^



Nu till det ni alla har väntat på! Åldern på vikarien var 25-30 år! (vill inte säga exakta åldern eftersom jag redan har varit elak...)

Av Tilda - 9 september 2012 19:19

Hej! 


Ja, då ska jag börja med ett stort, fett FÖRLÅT. Jag har haft (har) fullt upp med skola och aktiviteter (en, men ändå) nu, och hinner inte sitta vid datorn, och därmed inte blogga. Men jag hoppas att ni inte slutar läsa bloggen även om jag inte bloggar varje dag.


Men ja, jag har som en normal människa gått i skolan de senaste dagarna, gjort många läxor och otroligt nog överlevt en viss vikarie... Men det får ni veta om senare! 

Så ja, jag har haft fullt upp, även nu i helgen. And you all gonna have to read about it! >8D (usch, jag tycker synd om mig själv, eller om min humor, eller om er, men ändå ^^)


Så nu ska jag avsluta med ännu ett FÖRLÅÅT i underbara caps ♥ Så FÖRLÅT.



 


(hittade denna bilden på google, passade mig perfekt)

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
Jag heter Tilda och är 13 år. Här kommer jag skriva om mitt liv och om böcker och filmer som jag tycker om. Lite allt möjligt, helt enkelt.
Jag gillar Twilight, HP, THG, PLL, Starkid, och mycket mer.
Tack för att du kikade in på min blogg! Kram!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards